З Днем сисадміна!




З Днем сисадміна!


Щороку, в останню п'ятницю липня, адміністратори корпоративних і домашніх мереж, баз даних, поштових систем, програмних комплексів і інші «бійці невидимого фронту» відзначають своє професійне свято - День системного адміністратора. Або, в американському варіанті - День подяки системному адміністратору (System Administrator Appreciation Day).



Кажуть, що професія сисадміна схожа професії лікаря - якщо все працює добре, про нього і не згадують, але якщо не працює - сисадміна згадують всі і активно вимагають допомоги!Засновником свята вважається американець, системний адміністратор з Чикаго Тед Кекатос (Ted Kekatos), який вважає, що хоч раз на рік системні адміністратори повинні відчувати вдячність з боку користувачів. Перший раз цей став популярним свято було відзначено 28 липня 1999 року.


У цей день прийнято вшановувати скромних трудівників «невидимого фронту», які оберігають благополуччя корпоративних мереж і комп'ютерів - адже саме від них безпосередньо залежить успішна робота компанії.



І більше того - якщо ви читаєте ці рядки, то подякуйте сисадміна і пам'ятайте, що він чи вона - це лише один із сотень або навіть тисяч тих, чиєю працею електронні листи безперебійно приходять у ваш ящик, здійснюється безкоштовний дзвінок в будь-який куточок планети, приходять улюблені розсилки і читаються корисні сайти.

 


Сім міфів про сисадмінів
Це вільний переклад відомої мантри Справжніх сисадмінів (оригінал на www.adminspotting.org). Якщо ти, сидячи на роботі, без проблем одержуєш і відсилаєш пошту, веб-сторінки завжди вантажаться шустро, з однаковою швидкістю навіть у самі робочі годинник і зовсім без баннеров, вся інформація на мережних дисках регулярно бекапа, а критично важлива база даних уже третій рік працює без збоїв, якщо шістнадцять ваших вилучених офісів по всьому місту зв'язані однією локальною мережею, в якій ти не бачив жодного вірусу або хробака, хоча багато хто сидить на непропатченних винда, а фразу "з технічних причин" ти останній раз чув півтора роки тому, вітаю - у тебе в конторі працює Дійсний Сисадмін. Як і у будь-якого трудівника IT-сфери, життя у адміна нелегка, а робота - часом невдячна. Системні адміністратори - унікальний коло людей, яким чужий кар'єрний ріст у звичному розумінні цього слова. Вони не прагнуть бути великими начальниками і керувати людьми, бути на виду. Це той рідкісний випадок, коли людина вважає свою роботу відмінно виконаної, якщо цю роботу не зауважують. Все просто працює. Як годинник. Без збоїв. Однак з приводу роботи сисадмінів є деякі помилки, які слід розвіяти. І показати, що "choose no life ..." - Не тільки гучні слова.

 

 

МІФ ПЕРШИЙ: "АДМІН ЦЕ ТОЙ, ХТО СИДИТЬ ЗА КОНСОЛЬ і ліниво тицяє в КНОПКИ"
Перш ніж ліниво переміщати кінцівки по пристрої введення, варто проробити дуже багато роботи. Протягнути мережа по поверхах будівлі і кабінетах, прикрутити на кожному поверсі патчпанель з комутаторами, завести це все на один внутрішній роутер, зібрати від однієї до десятка серверних стійок, між справою обжати пару-трійку десятків мережних шнурів, заодно продумати майбутнє розширення мережі з додаванням нових офісів безболісно для поточних. Все це вимагає довгих годин і днів роботи з викруткою і плоскогубцями, повзання по фальшпотолка з проводами в зубах, колупання в серверній стійці. Саме тому робочий одяг адміна - светр, потерті джинси і м'які кроссовки. Не тому що він не стежить за собою, а тому що він стежить за мережею. Тільки після цього ти можеш просто і безтурботно застромити свою робочу машину в настінну панель, а адмін - сидіти за клавіатурою і налаштовувати пошту, базу даних або що-небудь ще.



МІФ ДРУГИЙ: "ВИХОДИТЬ, АДМІН МАЄ ВМІТИ РОБИТИ ВСЕ"
Це начебто випливає з першого. Насправді, адмін, який і мережу протягує, і мережеві сервіси налаштовує, і програми пише, і веб-сайти майструє - велика рідкість, самородок. У всіх великих організаціях сисадмін - лише один зі співробітників технічного відділу, в якому, як правило, пара фахівців відповідають за фізичну організацію мережі, пари сисадмінів займаються безпосередньо поштою / веб-сервером / базою даних і іншими сервісами, і ще пара співробітників бігають до користувачів , вирішуючи їх одвічні проблеми з моторошно норовливої ​​OS Windows :). Однак у середніх і малих організаціях із усім звичайно приходиться керуватися одному-двом фахівцям. І тут вже Справжній Адмін повинен дійсно вміти все. Під "уміти всі" мається на увазі не знання усього, що тільки є в мережному світі, а уміння в цьому розібратися. Так, адмін не зобов'язаний знати напам'ять усі тонкості роботи протоколу radius, але, використовуючи свій багаж знань і наявну в Мережі документацію (яку він знайде за допомогою вірного гугля), зобов'язаний швидко розібратися і налаштувати сервіс freeradius, який реалізує цей протокол.

МІФ ТРЕТІЙ: "ГАРНИЙ АДМІН ЗВИЧАЙНО НІЧИМ НЕ ЗАЙНЯТИЙ"
Часто можна почути, що частота появи адміна на роботі назад пропорційна його крутості. Мовляв, у справжнього профі все працює без збоїв, а тому на роботі він з'являється тільки в дні видачі зарплати або корпоративних свят. Такі ситуації дійсно бувають, однак у серйозних організаціях начальству наплювати, що "Вася пішов додому, тому що все працює", тому що 1:00 простою веб-сервера/бази даних / вилученого офісу може коштувати декількох тисяч доларів, десятків загублених клієнтів і, нарешті , просто іміджу компанії. Справжній адмін повинен не тільки вміти попередити збій (від згорілого процесора або посипати вінчестера ніхто не застрахований), але - і це набагато важливіше - уміти ліквідувати його наслідки в найкоротші терміни без шкоди для компанії. В ідеалі користувачі не повинні помітити, що поштовий сервер із усією базою накрився. Бекапи, дублювання серверів, відкоти - ці слова повинні бути знайомі кожному адміну. А фраза: "Вінчестер згорів, тому я заново ОС з нуля", - нонсенс.

МІФ ЧЕТВЕРТИЙ: "НАВПАКИ, АДМІН ЗАВЖДИ ЗАЙНЯТИЙ"
Це інша крайність, викликана тим, що, як правило, адміни ідуть з роботи пізніше інших співробітників, а іноді і ночують на роботі. Тому у деяких адмін асоціюється з неголеним утомленим перцем з червоними очима. Дійсно, якщо в компанії відбуваються серйозні зміни в мережній інфраструктурі, то робочий день адміна продовжується рівно настільки, скільки потрібно для закінчення робіт. Але якщо все йде своїм чередом, то адмін п'є кава, читає IT-новини і (обов'язково!) Security-розсилки. Словом, тримає себе в курсі і напоготові. Перманентно і непомітно проходять патчи й апдейти системи і сервісів, дрібні поліпшення, продумуються плани по подальшому житті мережі. Адміну не обов'язково постійно колупатися в серверах, але також неприпустимо, щоб для нього стала новиною інформація про серйозну уразливість дводенної давнини. Адмін, що довідався про нову уразливість від колег - не адмін.

МІФ П'ЯТИЙ: Адмін - геть усі Фанатичний юніксоід "
Безумовно, будь-який поважаючий себе адмін повинен знати UNIX і вміти працювати в консолі, не покладаючись на численні графічні утиліти конфігурування. І багато адміни - насамперед unix-rypy. Хоча б тому, що 70% серверів в Мережі працюють під керуванням різних варіацій UNIX, Apache домінує на ринку веб-серверів, як і ISC BIND - серед DNS. Але треба розуміти, що мережа - це не тільки веб / пошта / DNS. Є ще маршрутизатори, а значить - Cisco. І хоча зараз opensource-рішення на базі UNIX по можливостях перевершують деякі циска, все-таки PC - це PC, а маршрутизатор - спеціалізований пристрій. Багато хто ставить під сумнів доцільність використання Windows NT в якості серверної платформи, проте чи є різниця для начальства, чим керується мережа, якщо все працює без збоїв, потреби компанії в мережних службах задовольняються, і про злом вашої мережі не може бути й мови? Треба раз і назавжди зрозуміти, що немає кращої операційної системи, кращого дистрибутива Linux, кращого ftp-демона, і так далі. Справжній адмін повинен зробити все швидко і якісно, ​​а які він при цьому буде використовувати засобу - справа виключно його смаку. Зрештою, якщо адміну подобається щодня качати патчи до серверів під управлінням Windows 2000 - це його справа ;).

МІФ ШОСТИЙ: "АДМІН - НЕФОРМАЛЬНА, ледачий і БЕЗОТВЕТСТВЕННАЙ ОСОБИСТІСТЬ"
Сисадмін приходить на роботу увесь час в одному і тому ж светрі, іноді напівсонний, з високим начальством не спілкується. У нього автоматизовано в системі усе, що тільки можна. Для всього готові скрипти, і він навіть не пам'ятає, коли останній раз встановлював ОС з компакт-диска, так як всі оновлення відбуваються перезбирання системи зі свіжого дерева исходников. А в разі установки з нуля є скрипт автоматичної установки ОС і всіх необхідних сервісів. Але адмін може піти у відпустку, і всі його обов'язки тимчасово ляжуть на помічника. Який як мінімум повинен розібратися в тому, що адмін навернув, і не зробити гірше. Так що обов'язково - допитливе коментування всіх конфігураційних файлів, резервування систем на випадок відкоту або відновлення, узгодження змін з колегами по серверній кімнаті, уміння чітко і толково роз'яснити, що, де і як функціонує. Адміну дійсно іноді лінь купити другий светр або поміняти джинси. Йому лінь пояснювати користувачам, чому в них глючит вінда. Але що стосується Його мережі - це не неформал і не ледар. Це - Справжній Сисадмін.

МІФ СЬОМИЙ: "ГАРНИЙ АДМІН - ТРОХИ ХАКЕР"
Це, власне, і не міф. Безпека мережі повинна стояти на другому місці після стабільності її роботи. Тому хороший адмін віддасть перевагу зарекомендували себе безпечні рішення, навіть якщо вони складніше в обслуговуванні і настроюванні. Адмін повинен бути в курсі прийомів, які використовують зломщики для проникнення в мережі, і випробувати їх на своїй мережі раніш, ніж це зроблять хакери. Відомо, що переважна число зломів відбувається через використання старих, дірявих версій мережних сервісів, для яких існують публічні експлойти. Але навіть якщо адмін вчасно оновлює Apache і MySQL, a програмісти написали дірявий скрипт, зловмисник може отримати доступ до системи з правами веб-сервера або бази даних. Тому не можна обмежуватися тільки своєчасним оновленням сервісів, потрібно ще запускати їх в максимально безпечною конфігурації. Робота сисадміна рідко може бути оцінена по достоїнству простими користувачами, але йому це не потрібно. Він не шукає популярності. Він просто робить так, щоб мережа працювала.

 

Джерело:http://nnm.ru/blogs/ashkaa777/s-dnem-sisadmina/



Создан 13 авг 2012



 
Счетчик посещений Counter.CO.KZ - бесплатный счетчик на любой вкус!